|
|
|
Danmarksmesterskaberne på filt satte udendørssæsonen i gang02-05-2022 Hele 49 spillere kom til Odense for at spille med ved DM d. 30. april-1.maj. De mange deltagere kom lige fra Randers til Rønne, men også Als, Fyn og København og Østerlars. Det betød at, DM satte gang i de bedste danske minigolfspillere på et par solrige forårsdage på havnen i Odense, hvor Putter Team Odense har sine 18 udfordrende filtbaner.
For mange spillere var det lige som at komme på græs igen, og de fik lov at blomstre efter en lang indendørs sæson med lidt eller for nogle meget minigolf. Mange skulle dog lige finde rytmen igen, men nogle dages træning var med til at banke den værste rust af. Andre spillere, særlige de lokale fynske, havde dog benyttet tiden siden påske hvor banerne stod klar til spil, og det var tydeligt at retning, tempo og spillevarianter sad mere i skabet.
Det var flot vejr hele weekenden, men morgenkulden fik deltagerne også at mærke, så det gjaldt om at sørge for den varme beklædning og gode opvarmning af både boldene og kroppen.
At en hjemmebane har betydning, viste flere af resultaterne, men sådan skal det vel også være. Der var DM-guld til Putter Team Odenses 1. hold, som ikke var til at slå i lørdagens 4 runder.
DM-guld var der også i damerækken til Birte Bruhn, og i minijunior til Line Rye Rahbek og der var guld til Vincent Huus i seniorherrerækken.
Sammenlægning af rækker til weekendens DM-filt29-04-2022 Til dette års turneringer har vi i TU besluttet at der skal være minimum 4 deltagere i de voksne rækker før end de oprettes. Ift. juniorrækker er der samme krav, dog vil der uanset antal altid blive oprettet en junior-række, så juniorerne ikke bliver rykket op i voksen-rækkerne.
Spillerne vil fortsat modtage point til den gennemgående turnering i deres respektive alderskategorier. Hvis f.eks. en veteran-række lægges sammen med en senior-række, vil veteranspillerne modtage point til den gennemgående turnering i veterankategorien og ikke seniorkategorien. Pointene uddeles efter spillernes placering ift. de øvrigt tilmeldte veteranspillere.
Som beskrevet i vores sportslige regler vil sammenlægningen af rækker ske efter turneringsudvalgets vurdering således:
Minijunior -> junior -> damer <- senior <- veteran
Minijunior -> junior -> herrer <- senior <- veteran
Til weekendens stævne betyder dette at følgende rækker sammenlægges:
Veteran damer, Senior damer og damer samles i én dame-række. Minijunior drenge og minijunior piger samles i én minijunior-række.
Mvh. Torben Fjordvang / Turneringsudvalget Invitation til Dansk Minigolf Unions Repræsentantskabsmøde 202226-04-2022 Søndag den 22. maj 2022 afholdes Dansk Minigolf Unions årlige repræsentantskabsmøde på Kragsbjerggaard 121, 5230 Odense M. Dagsordenen for mødet vil være ifølge lovene.
I tidsrummet 09:30 – 10:30 serveres der morgenmad. Kl. 10.30 vil der være officiel velkomst, hvorefter mødet starter.
Dagsorden og materiale er udsendt tidligere, men vedhæftes igen så I har det samlet.
Dansk Minigolf Union dækker rejseomkostninger til stemmeberettigede samt personer med tillidsposter i Unionen. Klubmedlemmer uden stemmeret og personer uden tillidsposter i Dansk Minigolf Union er meget velkomne til at deltage på mødet, ved morgenmaden og til frokosten – tilmelding er dog påkrævet.
Af hensyn til forplejningen ønskes tilmelding til mødet sendt til: konsulent@minigolf.dk senest den 28. april 2022.
Med venlig hilsen Leif Meitilberg Formand, Dansk Minigolf Union 3 nye dommere i Dansk Minigolf Union20-04-2022 Dommer- og Teknisk Udvalg (DTU) havde inviteret til dommerkursus i Odense d. 9. april og 3 kursister kom for at blive prøvet i deres viden om spilleregler og straffebestemmelser samt lære mere om brugen af de efterhånden så velkendte telefoner til resultatregistrering.
DTU har brugt en del kræfter på at oversætte de nuværende regler fra World Minigolfsport Federation (WMF), da de danske udgaver har brug for at blive ensartede i forhold til WMF's versioner. Herved opdateres de danske regelsæt også 100 % i forhold til de internationale regler, både hvad angår spilleregler og straffebestemmelser. Formiddagen gik derfor også med at gennemgå disse regler med lejlighed til at stille spørgsmål undervejs. Regler er som udgangspunkt noget, at klubberne skal lære deres medlemmer, men som dommer skal man være fuldstændig rustet til at kunne afgøre situationer i spil, som enten vedrører spillet på banen som for eksempel placering af bolde i særlige situationer samt vurdere spillernes adfærd i situationer, som hører ind under straffebestemmelserne. Slag i banen, kasten med køllen, sparken til bold eller bane er klassiske eksempler, som vil medføre en straftildeling.
Alkometerne blev også afprøvet både med og uden alkohol i blodet, så dommerne ved også hvordan de skal anvendes, hvis det skulle
Indvielse af Galten-Skovby Minigolf anlæg31-03-2022 Galten-Skovby Minigolf har hermed fornøjelsen af at invitere dig/jer til indvielse af vort nye minigolf anlæg lørdag den 21. maj 2022 kl. 09.45 til kl. 14.00.
Vi glæder os til at vise resultatet af de rigtig mange lokale kræfter, virksomheder, fonde og puljer, som gjorde det muligt at bygge et smukt anlæg. Der blev ydet langt mere end 5.000 timers frivilligt arbejde for at nå dette unikke resultat.
Af hensyn til forplejning og planlægning af sponsor matchen, beder vi om tilmelding til thomasdrivsholm@hotmail.com senest den 7. maj.
Med venlig hilsen
Thomas Drivsholm Formand for Galten-Skovby Minigolf
Program for dagen Kl. 09.45: Festpladsen åbner med Hit Orkesteret Kl. 09.55: Dagens program ved toastmaster Marianne Purup Kl. 10.00: Tale v.
- Formand Thomas Drivsholm
- Borgmester Frands Fischer, der klipper snoren
- Formand for DMgU Leif Meitelberg
Kl. 11.15: Sponsor match Kl. 11.15: Underholdning for børn ved klovnen Lars Gustav og musik for alle ved ”Hit Orkestret” Kl. 11.15: Forplejning af sponsorer og inviterede gæster Kl. 12.30: Tryllekunstner optræder. Kl. 13.00: Uddeling af 1., 2. og 3. præmier efter sponsormatchen Kl. 13.15: Musik med Hit Orkestret Kl. 14.00: Afslutning ved toastmasteren DIF OG DGI'S FORENINGSPULJE10-03-2022 Idrætsforeninger kan søge økonomisk støtte i DIF og DGI’s foreningspulje, som hvert år uddeler ca. 44 mio. kr. Puljen har som mål at støtte hverdagens fællesskaber i idrætsforeningerne og skabe rum til udvikling. DIF og DGI’s foreningspulje åbner for ansøgning 1. februar.
Idrætsforeninger kan søge støtte til blandt andet: - Nye redskaber - Udvikling af idrætstilbud - Sociale arrangementer - Tiltrækning/fastholdelse af medlemmer
Læs mere om hvordan man søger her:
Vores udviklingskonsulent går på barsel – byd velkommen til vores barselsvikar Elisabeth19-11-2021 Som en del af Jer ved, så er vores udviklingskonsulent Marianne i lykkelige omstændigheder. I den forbindelse har vi ansat en barselsvikar, der hedder Elisabeth Poulsen, på deltid frem til og med august. Elisabeths første møde med organisationen vil være i forbindelse med Dansk Minigolf Unions årlige Organisationsmøde, der afholdes på søndag den 21. november i Odense.
Da Elisabeth er ansat på deltid, vil hendes primære opgave være at varetage opstartsarbejdet med den nye strategiaftale, samt naturligvis være behjælpelig med at finde svar på evt. spørgsmål, der måtte komme ind fra vores klubber.
Elisabeth vil fra på søndag overtage konsulentcomputeren, telefonen, samt Facebookprofilen ”Udviklingskonsulent Dmgu”. Det betyder i praksis, at alle henvendelser til ovenstående platforme, herunder mailen: konsulent@minigolf.dk eller telefon: 20 20 34 84 fra og med på søndag kl. 16.00 vil blive besvaret af Elisabeth.
Skulle I have spørgsmål til ovenstående, så er I velkomne til at kontakte formand Leif Meitilberg på formand@minigolf.dk.
/Bestyrelsen, Dansk Minigolf Union
Dansk Minigolf Union søger en udviklingskonsulentbarselsvikar på deltid13-09-2021 DMgU er et af 62 specialforbund, der er medlem af Danmarks Idrætsforbund (DIF). Vi søger en positiv, vedholdende og dynamisk person, der har lyst til at arbejde med udviklingen af minigolfsporten. Du skal som udviklingskonsulent arbejde selvstændigt med mange og alsidige opgaver. Dine vigtigste arbejdsområder bliver: DMgU har indgået en 4-årig aftale med DIF, hvor udviklingskonsulentens hovedarbejdsområder er: • Vækst og eksterne samarbejder Udarbejde undersøgelsesværktøj til behovsundersøgelse blandt 60+ medlemmer i samarbejde med øvrige specialforbund Identificere aktivitetsform i samarbejde med øvrige specialforbund for 60+. Der indhentes relevant data og viden på området som supplement til vores indsamlede data. • Frivillige, IT og sociale medier Udarbejde og udsende spørgeskema omhandlende tilfredshed og behov hos frivillige i unionens udvalg og klubber Materialet fra spørgeskemaundersøgelsen om tilfredshed og behov blandt frivillige i unionens udvalg og klubber analyseres Om dig: • Du er energisk og struktureret • Du er troværdig og i stand til at tale med alle • Du har erfaring med projektledelse og -styring • Du har erfaring med organisationsudvikling og foreningslivet • Du er i stand til at implementere politiske beslutninger og strategier i samspil med unionens interessenter. • Du er kommunikativ stærk i <
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
>
|
|
|
|
|